Web Analytics Made Easy - Statcounter
Reklam Kısıtlamaları Hakkında | Türkiye'nin Mobil Forumu!

Reklam Kısıtlamaları Hakkında

Mobil Forum

Moderatör
Katılım
15 Ara 2022
Mesajlar
1,006
Aldığı Beğeni
0
Yaş
35
Konum
tunceli
Cihaz
iPhone
Reklamları değerlendirmeye ek olarak, teknolojilerimizdeki reklamverenlerin davranışlarını da izliyor ve araştırıyoruz. Bazı durumlarda, reklamverenlerin reklam verme olanaklarını sınırlayan çeşitli kısıtlamalar uygulayabiliriz. Bu kısıtlamalar, insanları kötü deneyimlerden koruma ve teknolojilerimiz genelinde anlamlı bağlantıları destekleme amacı taşır.
Bir reklamveren Meta Reklam Standartlarımıza veya diğer ilke ve koşullarımıza uygun hareket etmediğinde, reklam kısıtlamaları uygulayabiliriz.
Aşağıdaki senaryolarda da reklam kısıtlamaları uygulayabiliriz:
  • Bir reklamverenin Meta İşletme Hesabının veya işletme varlıklarının başkasının eline geçtiğinden şüphelendiğimizde. Başkasının eline geçen bir hesabı nasıl güvenceye alacağınız hakkında daha fazla bilgi alın.
  • Reklamveren, hesap güvenliği için iki faktörlü kimlik doğrulaması gerekliliklerimizi karşılamadığında.
  • Reklamveren yeni olduğunda. Bu durumda, reklamverenin ilkelerimize sürekli olarak uyduğundan emin olana kadar, kendisinin her gün harcayabileceği tutarı veya kullanabileceği özellikleri sınırlayabiliriz.
Reklam kısıtlamaları kapsamında reklamverenin her gün harcayabileceği tutar sınırlanabilir, bazı reklam verme özelliklerine erişimi elinden alınabilir veya Meta aracılığıyla reklam vermesi engellenebilir.

İlke ihlalleri sonucu uygulanan reklam kısıtlamaları​

Bir reklamverenin Reklam Standartlarımıza veya diğer ilke ve koşullarımıza uygun hareket etmediğini tespit edersek kendisine reklam kısıtlamaları uygulanabilir.
Kısıtlamalar reklamverenin Meta İşletme Hesabına, reklam hesabına, sayfasına veya kullanıcı hesabına uygulanabilir:
  • Meta İşletme Hesabı: Meta ekosistemindeki Facebook Sayfaları, Instagram hesapları, reklam hesapları ve ürün katalogları gibi işletme varlıklarını birbirine bağlayıp merkezi hale getirerek insanlara bu varlıkları bütünleşik bir çevrimiçi işletme olarak bir arada yönetme olanağı tanıyan bir hesap türüdür.
  • Reklam hesabı: Meta teknolojileri genelinde reklamları yönetmek üzere kullanılan ve reklamverenlere reklamlar ve reklam kampanyaları oluşturma, reklamlar için ödeme yapma ve istatistikleri ve analizleri görme olanağı tanıyan bir hesaptır.
  • Sayfa: İnsanlara ve işletmelere Facebook'ta bir varlık oluşturma ve Facebook topluluğuyla bağlantı kurma olanağı tanıyan bir üründür. Reklam vermek isteyen her reklamverenin öncelikle bir Facebook Sayfası olmalıdır.
  • Kullanıcı hesabı: Bir Facebook hesabı veya Instagram hesabı gibi örnekleri bulunan kullanıcı hesabı veya kişisel hesap, reklam hesabını kullanarak reklam veren kişinin kendisine ait olan hesaptır. Kullanıcı hesabına uygulanan yaptırımlar, kişinin işletme varlıklarını kullanıp kullanamayacağını etkiler.
Reklamverenler, teknolojilerimiz genelinde reklam verirken kısıtlanmış bir İşletme Hesabını, reklam hesabını, Sayfayı veya kullanıcı hesabını kullanamaz. Örneğin, Sayfası kısıtlanmış olan bir reklamveren, söz konusu Sayfayla ilişkili reklamlar yayınlayamaz. Bir kullanıcı hesabının bir İşletme Hesabında veya reklam hesabında reklam vermesi kısıtlansa bile söz konusu hesapların diğer üyelerinin reklam vermeye devam etmesi mümkün olabilir.
Reklam kısıtlamalarıyla sonuçlanabilecek ilke ihlallerinin bazı yaygın örneklerini aşağıda bulabilirsiniz.

İhlalde bulunan içerikler​

Reklamlar, reklam değerlendirmesi sürecimizden geçmeli ve Reklam Standartlarımıza uymalıdır. Bir reklamverenin ilkelerimizi ağır şekilde veya tekrar tekrar ihlal eden reklam içerikleri yayınladığını tespit edersek kendisinin İşletme Hesabına, reklam hesabına, Sayfasına veya kullanıcı hesabına reklam kısıtlamaları uygulayabiliriz.
Reklam değerlendirme sürecimizin reklamın yönlendirme hedefini (ör. yönlendirme sayfası) kapsayabileceğine dikkat edin.
İhlalde bulunan içerikler ilkemizi okuyun.

Yaptırımlardan kaçınma​

Değerlendirme sürecimizden veya diğer yaptırım işlemlerimizden kaçınma girişimlerine izin verilmez. Bir reklamverenin bu tür davranışlar sergilediğini tespit edersek kendisinin İşletme Hesabına, reklam hesabına, Sayfasına veya kullanıcı hesabına reklam kısıtlamaları uygulayabiliriz.
Değerlendirme süreçlerimizi atlatma girişimlerine dair bazı örnekler şunlardır:
  • İlkelerimizi ihlal ettiği gerekçesiyle mevcut hesapları kapatmamızın ardından, yeni reklam hesapları veya diğer işletme varlıkları oluşturma girişiminde bulunma
  • İlkelerimizi ihlal eden aynı reklamı veya benzer reklamları birden fazla işletme varlığında yayınlama
  • Net bir işletme hedefi olmayan reklamları birden fazla işletme varlığında yayınlama
Reklamverenler bazen reklam değerlendirme sürecimizi atlatmak ve ilkelere uygun hareket ediyormuş gibi görünmek için net bir işletme hedefi olmayan reklamlar yayınlar. Bir meditasyon, yaşam koçu veya stres yönetimi işletmesi tarafından yayınlanmadığı sürece, aşağıdaki reklam buna örnek verilebilir.
Örnek reklam metni: "Bugün nefes almayı unutmayın."

Bu reklam belirli bir içerik ilkesini ihlal etmemekle birlikte, net bir işletme hedefi yoktur ve Sayfanın işletmesiyle net bir şekilde bağlantılı değildir. Dolayısıyla bunun şüpheli davranış olduğunu düşünebiliriz ve bunu tekrar tekrar görürsek reklam kısıtlamaları uygulayabiliriz.
Yaptırımlardan kaçınma ilkemizi okuyun.

Hesap güvenilirliği​

Reklamı kimin yayınladığı konusunda hesap verebilirlik ve şeffaflık, reklam ekosistemimizin bütünlüğü bakımından kritik önem taşır. Bizler de insanlarla işletmeler arasında samimi bağlantılar kurulmasını desteklemek istiyoruz. Güvenilir olmayan bir kullanıcı hesabının reklam yayınlamak üzere reklam hesabı, Sayfa veya İşletme Hesabı oluşturduğunu tespit edersek söz konusu reklamverene reklam kısıtlamaları uygulanabilir.
Hesap Güvenilirliği ilkemizin ihlallerine yönelik örneklerden bazıları şunlardır:
  • Teknolojilerimizde reklam yayınlayacak bir Sayfa, reklam hesabı veya İşletme Hesabı ayarlamak üzere güvenilir olmayan kullanıcı hesaplarını kullanma
  • Güvenilir olmayan kullanıcı hesaplarıyla ilişkili veya bağlantılı işletme varlıklarını (ör. güvenilir olmayan kullanıcılar tarafından ayarlanmış birden fazla bağlı reklam hesabı içeren bir İşletme Hesabı) yönetme
Hesap güvenilirliği ilkemizi okuyun.

İhlal teşkil eden ağlar veya ilişkiler​

Reklamverenler, diğer kötü amaçlı işletme varlıklarına bağlı olan veya daha önce kaldırmış olduğumuz işletme varlıklarına benzer davranışlar sergileyen işletme varlıklarını yönetmemelidir. Bir reklamverenin bu tür davranışlar sergilediğini tespit edersek kendisinin İşletme Hesabına, reklam hesabına, Sayfasına veya kullanıcı hesabına reklam kısıtlamaları uygulayabiliriz.
İhlal teşkil eden ağlar veya ilişkiler ilkemizi okuyun.

Sıradışı hareketler sonucu uygulanan reklam kısıtlamaları​

İşletme Hesabınızda, reklam hesabınızda, Sayfanızda veya kullanıcı hesabınızda sıradışı hareketler tespit edersek meseleyi araştırırken belirli özellikleri geçici olarak kısıtlayabiliriz. Reklam harcamasının sınırlanması; yönetici, ortak veya kullanıcı ekleme olanağının kaybedilmesi veya yeni reklam hesabı oluşturma olanağının kaybedilmesi bu kısıtlamalara dahil olabilir. Kısıtlamaları çözümlemek üzere deneyebileceğiniz işlemler olabilir ve bu işlemleri Hesap Kalitesi'nde gözden geçirebilirsiniz.
Not: İşletme varlığınızın başkasının eline geçtiğinden şüpheleniyorsanız başkasının eline geçen bir hesabı nasıl güvenceye alacağınız hakkında daha fazla bilgi alın.

Reklam kısıtlamalarına itiraz etme​

İşletme Hesabınızın, reklam hesabınızın, Sayfanızın veya kullanıcı hesabınızın yanlışlıkla kısıtlandığına inanıyorsanız Hesap Kalitesi kısmında kararın değerlendirilmesini talep etmeniz mümkün olabilir.
Kararımızı bir kez daha değerlendirmemizi talep etmenizin, şirketimizdeki durumunuzu hiçbir şekilde etkilemeyeceğini daima aklınızda bulundurun.

Daha fazla bilgi alın​

  • Kısıtlı bir hesabın sorunlarını giderme
  • Hesap Kalitesi hakkında
  • Meta Reklam Standartları
 

Bu konuyu görüntüleyenler

Temanı özelleştir

Tema fonksiyonları
Gece/Gündüz modunu seç

Gece/Gündüz modunu seç, ortam şartlarına göre forumu özelleştir.

Boxed görünüm

Boxed görünüm ile forumu sınırlarını kısıtlayarak içeriği daha dar bir kutu içinde kullana bilirsiniz.

Temanı tarzına göre genişlet/daralt

Forumu ekran boyutuna yada tarzına uygun olarak geniş/dar kullan.

Sidebar alanı kapat/aç tarzını belirle

Sidebar alanındaki kalabalıktan kurtulmak için sidebar aç/kapat.

Yapışkan sidebar ile işlerini kolaylaştır

Yapışkan sidebar ile siz ne kadar aşağı inerseniz inin her zaman elinizin altında.