YouTube’da İzlenme Nasıl Arttırılır?

  • Türkiye'nin en kaliteli ve en büyük mobil aygıt destek forum sitesi "MobilForum.Net'e" Hoşgeldiniz.
    Burada mobil aygıtlar ve GSM operatörleri hakkında her tür bilgiye ulaşabilir sorunuza cevap bulabilirsiniz.

Mobil Forum

Moderatör
Katılım
15 Ara 2022
Mesajlar
1,006
Aldığı Beğeni
0
Konum
tunceli
Cihaz
iPhone
Videolar, içeriğin en ilgi çekici biçimidir. Platformda aylık 1 milyardan fazla aktif kullanıcıyla markalar ve işletmeler, video pazarlaması için YouTube’dan gerçekten yararlanabilir. Marka mesajını doğru bir şekilde iletmeye yardımcı olduğu için pazarlamacıların video içeriğine odaklanması gerekir. Ayrıca izleyiciyle bağlantı kurmanın bir yoludur. Videolar ayrıca marka mesajını etkili bir şekilde çerçevelemeye yardımcı olur ve yaratıcılığınızı destekler.


YouTube söz konusu olduğunda platform marka pazarlaması için bir zorunluluktur. Dünyanın en büyük ikinci arama motoru, geniş bir kitle tabanı sunar ve bu, satışların artmasına yardımcı olabilir. Bununla birlikte platformdaki rekabet kıyasıya bir rekabettir ve bu nedenle YouTube’da görüntüleme ve etkileşim almanın son derece zor olduğunu belirtmek gerekir. Platformda bir kullanıcı havuzu olsa bile, video yaratıcıları platformda görüş almakta zorlanır. YouTube videoları için görüntüleme elde etmek söz konusu olduğunda birçok faktör önemlidir. İzleyici seçimi, video içeriği ve video gönderisinin zamanlamasına kadar her şeyin videonun izleyiciler tarafından nasıl görüntüleneceği üzerinde bir etkisi vardır. Bu aşamada bir SEO ajansı ile çalışabilir ve aşağıdaki ipuçlarını uygulayabilirsiniz. Böylelikle Youtube video izlenme arttırma adımlarını daha kolay bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.


İzleyicileri Abone Olmaya Teşvik Edin


Müşterileri elinizde tutmak, işinizi büyütmenin güçlü bir yolu olabilir. Aynı şey, YouTube görüntülemeleri için de geçerlidir. Bu nedenle Youtube video izlenme arttırma ve görüntülenme elde etmenin en kolay yollarından biri, mevcut görüntüleyenlerinizi abone olmaya teşvik etmektir. Çünkü abone kazanmak, yayınladığınız her yeni videonun görüntülenme sayısını artıracaktır. İzleyicilerin abone olmasını sağlamak için ise en iyi yol, her videonun başında ve sonunda bunu istemektir. Ancak izleyicilerden yalnızca YouTube kanalınıza abone olmalarını istememelisiniz. ‘Abone ol’ butonuna tıkladıktan sonra onlardan da bildirim zilini açmalarını istediğinden emin olmalısınız.Bu şekilde abone olan izleyiciler, her video yüklediğinizde bilgilendirilir. Daha fazla ücretsiz YouTube görüntülemesi elde etmek için abonelerinizi büyütmek çok önemlidir. Bu nedenle izleyicilerinizden abone olmalarını istemeye başlamalısınız.

Oynatma Listeleri Oluşturun

YouTube’un kendi istatistikleri, YouTube’daki en iyi performans gösteren markaların, en alttaki %25’lik grubun iki katı kadar oynatma listesi oluşturduğunu ve desteklediğini göstermektedir. Bu yüzden yeni bir oynatma listesi oluşturabilir veya mevcut bir oynatma listesine ekleyebilirsiniz. YouTube’da daha fazla görüntüleme elde etmek için en iyi içeriklerinizden oluşan bir oynatma listesi oluşturmalısınız.


Bitiş Ekranları ve Kartlar ile Diğer Videolarınızı Tanıtın


Kartlar ve bitiş ekranları, Youtube video izlenme arttırma ve videolarınızı tanıtma işlemleri için kullanabileceğiniz araçlardır. Öncelikle bu özelliklere erişmek için YouTube hesabınızı doğrulamanız gerekir. Bunu yapmak için sağ üstteki profil resminize ve ardından ‘İçerik Stüdyosu’ butonuna tıklayın. Ardından ‘Durum ve özellikler’ sekmesini açmalısınız. Bu sayfada, ekstra YouTube kanalı özelliklerini görüntüleyebilir ve bunları ayarlayabilirsiniz.


Bitiş ekranı, olayları özetlemek ve harekete geçirici mesajları vurgulamak için videolarınızın sonuna yerleştirebileceğiniz özel bir çerçevedir.
Kartlar, videoda istediğiniz zaman açılacak şekilde ayarlanabilir. Bunları, insanları başka bir videoya veya oynatma listesine yönlendirmek için de ayarlayabilirsiniz. Ayrıca izleyicilere daha fazla ne görmek istediklerini de bu kartlar ile sorabilirsiniz. Videolarınıza bitiş ekranları ve kartlar eklemek için İçerik Stüdyosu’na gidin ve ‘Video Yöneticisi’ ve ardından ‘Videolar’ seçeneğine tıklayın. Sonrasında bitiş ekranı kartını eklemek istediğiniz videoyu bulun ve ‘Düzenle’ butonuna tıklayın. Bu sayfada, bitiş ekranları ve kartlar ekleyebilirsiniz.


Videolarınıza Filigran Ekleyin


Filigranlar, kanalınızı tüm videolarınızda tanıtarak daha fazla abone ve ücretsiz Youtube video izlenme arttırma ve görüntülenme elde etmenizi sağlar. Esasen, filigran yalnızca tüm videolarınızda görünecek şekilde ayarlayabileceğiniz bir resimdir. Bir izleyici, faresini bir filigranın üzerine getirdiğinde abone olmalarını ister.


Filigran yükleyebilmek için ise YouTube hesabınızı doğrulamanız gerekir. Hangi videoların filigranlı olacağını ayrı ayrı seçemeyeceğinizi belirtmekte fayda vardır. Bu açıdan filigranlar ya tüm videolarınızda görünür ya da hiçbirinde görünmez. Hesabınızı doğruladıktan sonra ise ‘İçerik Stüdyosu’na gidin ve ‘Marka bilinci oluşturma’ seçeneğine tıklayın. Ardından ‘Filigran Ekle’ seçeneğine tıklayın ve resminizi yükleyin.


Özetle, markanızı YouTube kanalınızda tanıtmak için bu basit aracı kullanabilirsiniz. Bunun için ise kare, şeffaf ve 50×50 pikselin üzerinde bir filigran tasarlamanız önemlidir. YouTube, filigranları videoların köşesinde görüntülerken küçülttüğünden, daha büyük bir filigran oluşturmak, markanızın hedef kitlenize görünür olmasını sağlamaya yardımcı olacaktır.

Videolarınızı Diğer Sosyal Kanallarda Tanıtın

Videonuzu web sitelerine ve bloglarına yerleştirmesine izin vermek, Youtube video izlenme arttırma, markanızın yeni kitlelere ulaşması ve daha fazla görüntüleme alması için etkili bir yoldur. Bir videonun gömme özelliği etkinse bir izleyici video penceresinin altındaki ‘Paylaş’ seçeneğine tıkladığında YouTube onlara ‘Yerleştir’ seçeneğini gösterir. İzleyiciler buna tıkladıklarında videonun yerleştirme kodunu kopyalayıp bloglarına veya web sitelerine yapıştırabilirler.


Yerleştirmeyi etkinleştirmek için ise ‘İçerik Stüdyosu’na ve ardından videonun düzenleme sayfasına gidin. Sonrasında ‘Gelişmiş Ayarlar’ ve ‘Dağıtım seçenekleri’ seçeneklerine tıklayın. Son olarak ‘Yerleştirmeye İzin Ver’ seçeneğini işaretleyin. Görüntüleyenleri içeriğinizi paylaşmaya teşvik etmek için videolarınızda yerleştirmenin etkinleştirildiğinden de emin olmanız gerekir.


Kitlenizle Aktif Olarak Etkileşim Kurun


Diğer sosyal kanallarda takipçileriniz varsa YouTube’a her yeni video yüklediğinizde onlara haber vermeniz önemlidir. Bunu yapmanın iyi bir yolu kısa bir tanıtım videosudur. Ayrıca YouTube videolarınızı web sitenizdeki alakalı blog gönderilerine ve sayfalarına yerleştirebilirsiniz. Bunun yanı sıra e-posta pazarlamasını da unutmamak gerekir. Çünkü e-posta pazarlaması, satış dönüşümleri söz konusu olduğunda bir güç merkezidir. Böylelikle Youtube video izlenme arttırma daha kolay bir şekilde elde edilebilir.

YouTube SEO İle Daha Fazla Başarılı Olun


YouTube SEO çalışması, YouTube aracılığıyla sıralamalarını artırmak için YouTube videolarınızı ve kanalınızı optimize etme sürecidir. YouTube, videolarınızın nasıl sıralanacağını belirleyen bir algoritmaya sahiptir. YouTube için optimizasyon, takipçi sayısı, marka bilinirliği, web sitesi ziyaretleri ve gelir gibi önemli metrikleri artırmaya yardımcı olabilir.


YouTube SEO, kanalınızın sayfasını, oynatma listelerini, meta verilerini, açıklamasını ve videolarını optimize etme uygulamasıdır. Videolarınızı YouTube ve diğer arama motorları için optimize edebilirsiniz. Kullanıcılar videolarınıza Google, Bing vb. aracılığıyla ulaşabilir.


YouTube optimizasyonu, videonuzun ulaştığı izleyici sayısına ve videonun belirli bir kategoride ne kadar iyi sıralandığına odaklanır. Markalar YouTube arama trendleri için optimizasyon yaptığında, Youtube video izlenme arttırma daha çok kolaylaşır. Ayrıca bu aşamada sıralama şansınızı artırmak için aşağıdaki alanlara anahtar kelimeler
eklemeniz önemlidir:

  • Başlık
  • Küçük resimler
  • Açıklama
  • Transkript
  • Çeviriler
  • Etiketler
  • Bağlantılar
  • Eylem çağrısı

 

Bu konuyu görüntüleyenler

Benzer konular

Üst