Web Analytics

13 inç MacBook Pro Tamir Programı Nasıl İlerliyor?

  • Türkiye'nin en kaliteli mobil aygıt platformu, burada soruna cevap bulabilir, merak ettiğini sorabilirsin. Katılım ve kullanım tamamen ÜCRETSİZDİR.

Mehmet

Administratör
Katılım
12 Eki 2021
Mesajlar
4,342
Konum
Yurt Dışı
Telefon
İPhone
GSM Operatörü
Turkcell
Apple sorun yaşanan cihazlar için belli aralıklarla incelemeler düzenliyor. Kısa süre önce kullanıcılardan gelen mesajlar üzerine, iPhone X ve 13 inç MacBook Pro modelleri için de benzer bir durum yaşanmış ve Apple’ın ürünlerde sorun yaşandığını kabul ettiğini görmüştük. Daha önce paylaştığımız yazımızda iPhone X modeli için başlatılan tamir programının detaylarından söz etmiştik. Bu yazımızda ise 13 inç MacBook Pro Tamir Programı için bilgiler vereceğiz. Hangi serilerde sorun var ve sorunun detayları neler?

13 inç MacBook Pro Katı Hal Sürücü Sorunu​

Detaylardan söz etmeden önce, Apple tarafından da kabul edilen sorundan söz edelim. Apple yaptığı incelemelerde 13 inç MacBook Pro (Touch Bar olmayan model) cihazlarda katı hal sürücülerinde sorun olduğunu tespit etmiş durumda. 128 GB ve 256 GB depolama alanı kullanan cihazlarda yaşanan sorun, veri kayıplarına neden olabiliyor.

Üstelik sadece veri kayıpları değil, bunun yanında sürücülerde bozulmalar yaşanması da muhtemelen. Eğer kullandığınız 13 inç MacBook Pro cihazınızda, verilerinizde kendiliğinden silinme ve sürücülerinizin hata vermesi gibi sorunlar yaşıyorsanız, mutlaka servise başvurmanız gerekiyor.

Hangi Serilerde Sorun Var?​

Apple konu hakkında resmi bir açıklama yaptı. Firma tarafından yapılan açıklamada sorunun Haziran 2017 ile Haziran 2018 arasında satılan 13 inç MacBook Pro modellerinde yaşandığı belirtildi. Bu aralıkta satılan cihazlarda sorun öne çıkıyor. Bunun dışında cihazın uygunluk durumunun nasıl kontrol edileceği konusunda da bilgi var. Yapacağınız işlemler şöyle;

  • Ekranın sol üst köşesinde yer alan Apple menüsü üzerinden “Bu Mac Hakkında” kısmına girin.
  • Cihazınızın MacBook Pro (13 inç, 2017, 2 Thunderbolt 3 bağlantı noktası) olarak gözüktüğünü doğrulamanız gerekiyor. Eğer bilgisayarınız bu şekilde isimlendirilmiş olarak çıkıyorsa, şimdi seri numaranızdan kontrol yapmanız gerekiyor.
  • Yine Bu Mac Hakkında bölümünden seri numaranızı öğrenmeniz ve ardından buradaki bağlantıda yer alan seri numarası alanına girerek kontrol yapmanız gerekiyor.

Servis Durumu​

Seri numarasının kontrol edilmesinin ardından cihazınız onarım programına alındıysa, artık servis aşamasına geçmeniz gerekiyor. Öncelikle bir yetkili servise başvurmanız gerekiyor ve ardından ise cihazınızı kontrol ettirmeniz gerekiyor. Cihazınız çalışır durumda olmalı ve başka bir sorunu olmamalı. Başka sorunlar varsa, kısa bir onarım işlemi yapılması gerekebiliyor.

Dikkat: Sorun sürücü sorunu olduğu için verilerinizin tamamı silinecek. Bunun için mutlaka verilerinizi önceden yedeklemeniz gerektiğini ekleyelim.

Servis Süreci Nasıl İşleyecek?​

Servis sürecinin nasıl işleyeceği konusunda da bilgi verelim.

  • Teknisyenler cihazınızın sürücülerini kontrol edecek ve firmware güncellemeleri yapacaktır.
  • Daha sonra cihazınıza yeniden MacOS işletim sistemi yükleniyor ve size iade yapılıyor.
 
Tüm sayfalar yüklendi.

Bu konuyu görüntüleyenler

Benzer konular

Son Mesajlar

Son Konular

Geri
Üst