Mehmet
Administratör
- Katılım
- 12 Eki 2021
- Mesajlar
- 4,342
- Konum
- Yurt Dışı
- Telefon
- İPhone
- GSM Operatörü
- Turkcell
“Kişisel erişim noktası” menüsü normalde iPhone veya iPad’inizle Ayarlar menüsünün üst kısmında bulunmalıdır.
Kişisel erişim noktasının (internet paylaşımının) aktif olabilmesi için o aygıtın internete bağlı olması gerekiyor. Herhangi bir kablosuz modemle veya operatörünüz üzerinden hücresel bağlantıyla, internete bağlanmadıysanız, “Kişisel erişim noktası” menüsü çalışmayacaktır.
Dikkat: Konuya devam etmeden önce, İnternete bağlı olduğunuzdan emin olun. İnternete bağlı olduğunuz halde halen “Kişisel Erişim Noktası” yazısı aktif olmuyorsa aşağıdaki yöntemleri deneyin:
Şimdi, iPhone’unuzu yeniden başlatın ve sonra bir süre bekleyin. Sonra hücresel veriyi açın.
“Kişisel erişim noktası” şimdi düzelmelidir. Olmadıysa, bir sonraki çözüme geçin.
Yüklü APN değişikliklerini kaldırmak için, Ayarlar → Genel → Profil kısmına gelin. Ekranı aşağı kaydırın ve ardından APN sertifikasını kaldırın. (Sertifika yüklemediyeniz bu menü sizde görünmeyecektir.)
Sinyal alır ve ağ kurulmadan önce bir süre beklemek zorunda kalabilirsiniz. Şimdi, Ayarlar → Genel → hücresel → üzerine gidin ve verileri tekrar açın / kapatın. Geri açtığınızda, Kişisel erişim noktasının görünür olup olmadığını görmek için aşağı kaydırın.
Ayarlar uygulaması → Genel → hakkında → adı ve adını düzenleyin.
Ayarlar → Genel → Hakkında. Eğer aktif güncelleme varsa, oparatörü güncellemek için bir istem alacaksınız.
Ayarlar uygulamasını açın → Genel → Sıfırla → Ağ ayarlarını sıfırla kısmını seçin ve onaylayın.
Yazılım güncellemesi yapmadan önce, iPhone’unuzun %50 den fazla pil gücüne sahip olduğundan ve Wi-Fi’ye bağlı olduğundan emin olun. Ardından, Ayarlar → Genel → yazılım güncellemesine gidin. Mevcut bir güncelleme varsa, hemen indirin ve yükleyin.
Kişisel erişim noktasının (internet paylaşımının) aktif olabilmesi için o aygıtın internete bağlı olması gerekiyor. Herhangi bir kablosuz modemle veya operatörünüz üzerinden hücresel bağlantıyla, internete bağlanmadıysanız, “Kişisel erişim noktası” menüsü çalışmayacaktır.
Dikkat: Konuya devam etmeden önce, İnternete bağlı olduğunuzdan emin olun. İnternete bağlı olduğunuz halde halen “Kişisel Erişim Noktası” yazısı aktif olmuyorsa aşağıdaki yöntemleri deneyin:
Çözüm #1. Hücresel verileri kapatın ve açın
Yapmanız gereken ilk şeylerden biri hücresel veriyi yeniden başlatmaktır. Bunu yapmak için, ayarları → hücresel → hücresel veri kısmına gelin. Yanındaki anahtarı kapatın ve açın.Şimdi, iPhone’unuzu yeniden başlatın ve sonra bir süre bekleyin. Sonra hücresel veriyi açın.
“Kişisel erişim noktası” şimdi düzelmelidir. Olmadıysa, bir sonraki çözüme geçin.
Çözüm # 2. Önceki APN değişikliklerini Kaldırın.
APN sertifikalarını (Unlockit gibi web sitelerinden) yüklediyseniz, bunu kaldırmak ve yeniden denemek işe yarayabilir. Bazen, bu yüklü APN sertifikaları kod içinde bir çakışmaya neden olabilir ve “Kişisel erişim noktası” özelliğinin çalışmasını önleyebilir.Yüklü APN değişikliklerini kaldırmak için, Ayarlar → Genel → Profil kısmına gelin. Ekranı aşağı kaydırın ve ardından APN sertifikasını kaldırın. (Sertifika yüklemediyeniz bu menü sizde görünmeyecektir.)
Çözüm # 3. SIM Kaldır, Yeniden Başlat, SIM Ekle
SIM kartını çıkarın → iPhone’u yeniden başlatın → SIM kartını takın.Sinyal alır ve ağ kurulmadan önce bir süre beklemek zorunda kalabilirsiniz. Şimdi, Ayarlar → Genel → hücresel → üzerine gidin ve verileri tekrar açın / kapatın. Geri açtığınızda, Kişisel erişim noktasının görünür olup olmadığını görmek için aşağı kaydırın.
Çözüm #4. Birinin adınızı değiştirip değiştirmediğini kontrol edin.
Birisi adınızı değiştirmişse veya yanlış görünüyorsa, “Kişisel erişim noktası” etkilenebilir. Yani, adınızın doğru yazıldığından emin olun.Ayarlar uygulaması → Genel → hakkında → adı ve adını düzenleyin.
Çözüm # 5. Varsa, Operatör Ayarlarını Güncelleyin
Operatörler, genellikle sorunları gidermek veya performansı artırmak için yeni güncellemeler yayınlarlar. Yani, operatörün yayınladığı bir güncelleme olup olmadığını kontrol edin.Ayarlar → Genel → Hakkında. Eğer aktif güncelleme varsa, oparatörü güncellemek için bir istem alacaksınız.
Çözüm # 6. Ağ Ayarlarını Sıfırlamak
Sorundan kurtulmak için hala mücadele ediyorsanız, bu çözümü de deneyin: Ağ ayarlarını tek başına sıfırlayın. Bu çözüm genelde işe yarar. Bunun yerine komple cihazı da sıfırlayabilirsiniz ama daha çoğu zaman bu işlem gereksizdir.Ayarlar uygulamasını açın → Genel → Sıfırla → Ağ ayarlarını sıfırla kısmını seçin ve onaylayın.
Çözüm # 7. Güncelleme
Önceki yöntemlerle sorununuz çözülmediyse iPhone’u güncellemeyi deneyebilirsiniz. Her güncellemede Apple genellikle birkaç hata düzeltmesi ve performans iyileştirmesi getiriyor. Kişisel erişim noktası sorununun sistem güncellemesi ile çözülme ihtimalini göz önüne alalım.Yazılım güncellemesi yapmadan önce, iPhone’unuzun %50 den fazla pil gücüne sahip olduğundan ve Wi-Fi’ye bağlı olduğundan emin olun. Ardından, Ayarlar → Genel → yazılım güncellemesine gidin. Mevcut bir güncelleme varsa, hemen indirin ve yükleyin.